23948sdkhjf

Netto har nået østeuropæisk milepæl: - Vi stopper ikke her

Efter Salling Group i 2020 købte Tescos forretninger i Polen, begyndte de i fjor at omdanne gamle Tescoer til Netto-butikker.

Den omdannelse er de nu færdig med, og det betyder at de knap 250 tidligere Tesco-butikker nu alle er en del af Nettos samlede butiksnet med 650 butikker.

- De seneste tolv måneder har været en ekstremt intens tid for vores koncern. Omdannelse af Tesco til Netto var en process, som gik parallelt med kerneforretningen med at sælge til kunderne i de eksisterende butikker. Havde vi nogle betænkeligheder ved at udføre omdannelsen som planlagt? Ja, selvfølgelig. Der var udfordringer på vejen, som ikke stoppede os i at færdiggøre integrationen af Tesco ind i Netto inden for den aftalte tidsperiode, siger CEO i Netto Polska, Hugo Mesquita.

Samlet set er investeringerne i omdannelsen løbet op i 750 millioner polske zloty, svarende til knap 1,2 milliarder kroner.

Det er især i den østlige del af Polen, at Netto først nu er kommet på landkortet, hvor de hidtil har været i andre dele af landet. En butik i Krakow er blandt de nye skud på stammen.

Hugo Mesquita lægger dog vægt på, at færdiggørelsen af omdannelsen ikke betyder, at de er færdige.

- Vi er ved at færdiggøre omdannelsesprocessen, men vi stopper ikke her. Flere udfordringer ligger foran os. Lige nu begynder vi på at modernisere vores butikker til vores 3.0-koncept. Vi vil fortsat udvide vores butiksnet. I 2022 planlægger vi at åbne 15 nye butikker, siger Hugo Mesquita og tilføjer, at det i dag er cirka 350 - inklusiv de omdannede Tescoer - af kædens 650 polske butikker, der er omdannet til kædens 3.0-koncept, som de også er i fuld gang med at udrulle i Danmark.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109